25 Şubat 2010 Perşembe

Londra'da Kendi Isini Kurmak

9-6 calisip mutlu olan kisiler sanirim bu son 10 yilin en mutlu insanlari olmuslardir. 9-6 demek tabi gercekten o saatler arasinda calismak demek degil. Genelde 9-gece 10 (hatta 2) gibi mesailere alisigiz malum.
Neyse sonucta Londra'da bu kendi isini kurma durumlari nasil yuruyor anlamak icin "FlyingStart make it happen" isimli bir kurumun mentorluk toplantisina katildim.
Mekan Westminster, bir kilisenin toplanti salonu. Kurum devlet destegiyle ogrencilerin ve yeni mezunlarin kendi isini kurmasi icin odenek almis bir STK. Toplanti yerine dogru yururken cesitli protestocular da gozumden kacmadi tabi :)
Toplanti basladi. 5 Ingiliz bir de ben. Herkes kendi isini kurmak icin hevesli, is planlari uzerinde calismaya baslamis, mentor deseniz sagolsun bana toplanti esnasinda bir plastik banyo ordegini mesaj kaygili olarak atti. Iste bu hayatta firsatlar gelir kacirmayin gibi bir cumle ile bagladi. Ancak tabi ordeklerin asil bulunma amaci mentorun yeni cikmis kitabinin adinda ve kapak resminde gecmesi idi.
Sonuc olarak yillarca is tecrubemden sonra sahsen cok verim almadan ciktigim bir toplanti oldu, ancak onemli olan devletin yeni is kuran kisileri desteklemek icin buyuk butceli yatirimlar yapmasi ve STK'lari desteklemesi. Ve vatandaslarin da bu firsati gayet basarili bir sekilde degerlendirmesi. 2. saatin sonuna dogru oldukca şiştim ve kafamda nedense Sirinler cizgi filminin muzigi donmeye basladi :) Neyse ki toplanti 30 dakika gecikmeyle bitti, gayet faydali 2 kisi ile kartlastim ve Southbank Centre'in yolunu tuttum.
 
make it happen hakkinda buradan bilgi alabilirsiniz.

Hiç yorum yok: