2 Nisan 2009 Perşembe

Londra'da Bir 2 Pence Hikayesi


Gecen hafta bir ogleden sonra saat 6 civarı Burger King icinde arkadasimi beklemek uzere bir masada oturuyordum ki iceri elinde 1 kutu bira ile bir evsiz girdi. Malum Londra'daki evsizler basinin gozunun sadakasi olsun, yaradan sevdigine bagislasin diyerek dilenmiyor, bunun yerine bir kutu bira alacagim 1 pound'um eksik verir misin diyerek daha durust bir yol izliyorlar.
Hikayeye donecek olursak evsiz elindeki kutu birayi kasadakilere gostermemek icin benim masama birakip kasaya yurudu ve McDonald's sarkisi soylemeye basladi. Bir sure daha sarkiya devam ettikten sonra gercek Ronald McDonald benim diyerek masama seyirtti, bira kutusunu aldi ve sarhos olmasina ragmen gayet duzgun cumlelerle bira alacagim ancak 60 pence'im eksik diyerek elindeki paralari bana gosterdi. Yalnizca 1 pence'imin ve bunun da son param oldugunu soyleyip vermek isteyince kanlanmis sol gozunu kirpti ve asla kimsenin son pence'ini almam demesi ve elindeki tomardan 2 pence'ini vererek beni kendimle basbasa birakip gitmesi bir oldu.
Londra'da para kazanmanin 1001 yolu var gercekten...

1 yorum:

Levent CEBECI dedi ki...

DJ Geveze'nin sabah programinin sonundaki "yastik alti" hikayesi olmaya aday